luni, 6 februarie 2012

Despre atelierul Explor DArte

In perioada ce a trecut, intalnirile fidele ale atelierului de dans, au intrat la iernat. Acum cu atat mai mult cu cat suntem oricum nevoiti sa dansam pe gheata prinsa de trotoare pana la munca si inapoi acasa. Pana si practica mea in dans a devenit minimalista (miscari mici si adunate, fara a consuma prea multa energie).

Avand in plan o reluare a atelierului, un bun prieten mi-a atras atentia asupra unui lucru important; faptul ca oamenii merg la astfel de sesiuni din 2 motive: pentru ca simpatizeaza trainerul sau pentru ca le place activitatea, sau pentru faptul ca vor sa mai plece de acasa, dar acesta nu este cazul participantilor mei. Fiind psiholog, in zona dansului nu sunt foarte cunoscuta, deci prima varianta pica. Cu alte cuvinte ramane sa va lamuresc doar cu privire la cea de-a doua. Offf, dar de unde abilitatea, caci sunt o persoana kinestezica si logica, insa deloc descriptiva, pot ori sa-ti arat, ori sa iti fac un grafic. (persoanele cu autism sunt extrem de vizuale - poate de aici usurinta de a interactiona cu ele).

Nu o mai lungesc, am sa iti spun despre ce este vorba:

Explor - se refera la a explora pe nimeni altcineva decat propria ta lume interioara - aici exista termeni deja vehiculati "dezvoltare personala", "psihic", "suflet". Insa eu cred ca atat arta cat si lucrul corporal pot ajunge dincolo de persoana.
DArte - metoda exploratorie este dansul, lucrul corporal, contactul cu corpul si alte modalitati artistice. Cu alte cuvinte nu am sa te invat sa dansezi, ci am sa te invit sa te imprietenesti cu corpul tau si sa creati o relatie bazata pe intelepciune, dar in acelasi timp sa dai voie spontaneitatii si vietii ce il locuieste sa se exprime prin el. Observi ca este si un atelier al exprimarii si nu doar al introspectiei (eu cred ca una fara cealalta s-ar pierde).

De ce iti propun aceste intalniri? 
Pentru ca ai inceput sa iti valorizezi corpul si vrei sa ii descoperi resursele;
Pentru ca exprimarea libera prin miscare te reprezinta mai mult decat pasi structurati;
Pentru ca vrei sa descoperi lucruri despre tine si intr-un alt mod decat privindu-te in oglinda;
Pentru ca in loc sa vorbesti mai bine te misti si in loc sa gandesti, mai bine creezi timp de 2 ore;
Pentru ca este un loc dedicat spontaneitatii, pe care o vei lua cu tine apoi acasa;

Din 24 februarie, in fiecare vineri, ora 19:00 - 21:00 - La Mansarda Creativ

"Priveste-te in lumina dansului. De fiecare data altfel." :

                                   



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu